Ақылды ата-ана






ӨМІРГЕ БЕЙІМДЕЛГЕН БАЛАНЫ ТӘРБИЕЛЕГІСІ КЕЛЕТІН АТА-АНАЛАРҒА 8 КЕҢЕС

Бұл стратегиялар оған стрессті жеңуге, бас тартудан қорықпауға және жолдағы проблемаларды уақытша кедергі ретінде қабылдауға үйретеді.

Психотерапевт Эми Морин, "күшті адамдардан аулақ болатын 13 нәрсе" кітаптың авторы, үлкен күрделі мәселелерді шешуге жол бермейтін кішігірім қиындықтарды қалай жеңуге балаларды үйрету керектігін айтты.

1. Баланы қиындықтардан қорғамаңыз.

Егер сіз оны кез-келген жағдайда үнемі қорғайтын болсаңыз, ол өздігінен әрекет етуді үйренбейді. Қиындықтар мен қажырлы еңбек өмірдің бір бөлігі, кейде бұл өте қиын. Мұны түсінетін балалар барлық жағдайларға жақсы бейімделеді.

"Ата — ананың міндеті — балаға психологиялық төзімділік дағдыларын дамытуға көмектесу", - дейді Морин. "Және қиындықтар болған кезде оған қолдау көрсету".

2. Бас тартуды дұрыс қабылдауға үйретіңіз.

"Жоқ" деген сөзді жеңу өте маңызды дағды және Морин оны дамытуға мысал келтіреді. Сіздің балаңыз спорт командасына қабылданбады деп елестетіп көріңіз. Әрине, сіз жаттықтырушыға қоңырау шалып, бәрін шешуге тырысқыңыз келеді. Бірақ асықпаңыз. Қабылдамау балаға жақсы өмірлік сабақ алуға көмектеседі: сәтсіздік — бұл соңы емес. Оның сәтсіздікке төтеп беруге жеткілікті күші жетеді, ал сәтсіздіктен кейін әрқашан таңдау болады.

3. Жәбірленушінің ойлауын мақұлдамаңыз

"Балалар өздерінің қиындықтары туралы сөйлескенде, олар көбінесе жауапкершілікті басқаларға беруге тырысады", — деп түсіндіреді Морин. — Мысалы, бала тест қағазын нашар жазды және мұғалім материалды түсініксіз түсіндірді"дейді. Әрине, ата-аналар баласын қолдағысы келеді: оның жағында тұрып, жағдайды әділетті ету. Бірақ бұл қауіпті ұмтылыс.

Өмір әділетсіз, бірақ оны қабылдауға күші жетеді екенін балаға түсіндіру керек. Ата-ананың барлығын түзетуге тырысуы балаларда оларға дұрыс емес қарым-қатынас жасалды, олар құрбан болды деген ойды нығайтады. Егер бұл қайта-қайта қайталанса, балада үйренген дәрменсіздік дамуы мүмкін. Бұған жол бермеңіз.

4. Эмоционалды түрде көмектесіп, қажетті дағдыларды беріңіз.

Егер балаңызға мәселені өз бетімен шешу үшін қандай да бір дағдылар немесе құралдар қажет болса, оларға беруге тырысыңыз. Балаларыңызды қолдаусыз қалдырмаңыз және олардың эмоционалды түрде қиын екенін ескермеңіз. Бұл жерде тепе-теңдікті сақтау маңызды: баланы түсінетіндігіңізді және оған жанашырлық танытатыныңызды көрсетіңіз, бірақ уақытында шегініп, оған проблеманы өзі жеңуге мүмкіндік беріңіз.

Сондай-ақ балалармен олардың сезімдері туралы сөйлесу өте маңызды. Бұл ересек жаста эмоцияларды талқылау дағдысын дамытады. Сонымен қатар, бұл қиындықтарды оңай жеңуге көмектеседі.

5. Эмоцияны қалай білдіруге болатынын түсіндіріңіз.

Балалар өз сезімдері туралы айта алмаса, олар әдетте оны басқаларға шығарады. Нәтижесінде олар ашуланса немесе мұңайса не істерін білмейтін адамдарға айналады. Балаларға эмоциялары туралы дауыстап айтқан кезде өздерін жайлы сезінуге көмектесіңіз. Бұл оларға жағымсыз сезімдерге не себеп болғаны туралы ойлауға үйретеді және оларға шыдау оңайырақ болады.

6. Көмексіз тынышталуды үйреніңіз.

Мысалы, бояу мен пластилиннен "тыныштандыру жиынтығын" жасаңыз және ол ренжіген кезде баланы еске түсіріңіз. Бұл біздің сезімдеріміз үшін жауаптымыз және өзімізді тыныштандыра аламыз деген ойды оятады. Және біртіндеп қиын жағдайларды жеңу қабілетін күшейтеді.

7. Өз қателіктеріңізді мойындаңыз. Және оларды түзетіңіз.

Ата-ананың қателіктері – балаңызға бәріміздің қателесетінімізді көрсету мүмкіндігі. Кез келген адам ашуланып, біреуге айқайлауы немесе маңызды істі ұмытуы мүмкін. Ата-аналар қателіктерін мойындап, оларды қалай түзетуге болатынын үлгі көрсетуі керек. Бұл балаға қателігіңіз туралы шын айтып, оны түзетуге тырыссаңыз, бәрі жақсы болатынын түсінуге мүмкіндік береді.

8. Нәтиже үшін емес, күш-жігер үшін мақтаңыз.

Әдетте олар: «Сен ақылды болғаның үшін жақсы баға алдың» дейді. «Оқығаның үшін жақсы баға алдың» деген дұрыс болар еді. Бірінші нұсқа ұзақ мерзімді жағымсыз салдарға әкелуі мүмкін.

«Егер сіз тек нәтижелерді мақтасаңыз, балалар ең бастысы қандай жолмен болса да алу деп ойлап, алдай бастайды», - деп түсіндіреді Морин. – Ал біз оларға адалдық пен мейірімділік, күш салу маңызды екенін үйретуіміз керек. Сондықтан күш-жігерді мақтаған дұрыс. Нәтижеден гөрі күш-жігер маңыздырақ екенін білетін бала ересек жаста сәтсіздіктерге және қабылдамауларға төтеп беру оңайырақ болады ».


Балаға арналған 12 емдік сөз тіркесі.

«Сен білесің бе, егер біз таңдай алатын болсақ, онда әлемдегі барлық балалардан басқа ешкімді емес, сен ғана таңдар едік?» - Балаңызға осы сөздерді айтып көрдіңіз бе?

Балалардың өздерін қандай болса да, сөзсіз жақсы көретінін сезіну маңызды.

Орналастыру терапиясы «рұқсат етуші сөз тіркестері» сияқты нәрсе бар - олар біздің көзқарасымызды өзгертеді, психикалық жарақатты емдеуге көмектеседі.

Бұл қарапайым, бірақ өте маңызды сөздер - сүйіспеншілік, қабылдау, қолдау, өкіну туралы - сіз күндізгі уақытта немесе ұйықтап жатқан баланың жанында сөйлей аласыз.

«Мен сенің анаңмын, ал сен менің ұлымсың», «Мен сенің анаңмын, ал сен менің қызымсың» - сөз тіркесі баламен байланысты сезінуге көмектеседі, ал егер сіз рөлдермен шатассаңыз және бала ересек рөлге ие болады.

«Мен үлкенмін, ал сен кішкентайсың».- бұл тіркес балалармен қарым-қатынаста өсуге көмектеседі.

Мен үшін ештеңе істеудің қажеті жоқ, мен сені бар болғаны үшін жақсы көремін" - бұл сөзсіз сүйіспеншілік пен қабылдау туралы.

«Сенің болғаныңа өте қуаныштымын» - әсіресе егер балақажет болмған жоқ.

«Әкең екеуміз сені қатты жақсы көреміз, сен біздің қызымызсың/ұлымыз» - бұл жерде негізгі сөз «біздің». Егер сіз және сіздің жұбайыңыз баланы жанжалға апарып, оны бөліссеңіз.

"Мен өте өкінемін"-егер күні бойы жанжал болса, түсіну болмаса, сіз дауысыңызды көтеріп, жазаладыңыз.

«Сен МЕН ҮШІН ең жақсы қызсың/ұлысың» (мүлдем емес).- бірнеше бала болса да - әрқайсысы өз орнында жақсы.

«Сен бізге керек ұлсың» - егер сіз баланы оның пайдасына емес басқалармен салыстырсаңыз. Оған өзінің құндылығы мен маңыздылығын сезінуге көмектеседі.

Мен сені мақтан тұтамын» - баладан күткен кезде көмектеседі, бірақ ол оларды ақтамайды, сондай-ақ басқа балалардан өте ерекшеленетін балалар үшін.

«Мен сені жақсы көремін» - бұл сиқырлы сөз тіркесі небәрі 3 сөзден тұрады. Жанмен айтылған сөз ғажайыптар жасайды


Балаларды ренжітетін 10 ата-аналық сөйлем

Ешқашан мағынасыз және травматикалық, стандартты «тәрбиелік» сөздерді айтпау деген сөзді өзімізге бере отырып, біз кейде осындай жағдайға тап боламыз. Ата-аналық клишелерден толығымен аулақ болу екіталай - өзіңізді уақытында ұстау маңызды.

Бұл өрнектердің толық емес, бірақ қазірдің өзінде жағымсыз тізімі. Жоқ, біз оларды пайдаланғымыз келмейді - олар күйзелісте, белгісіздікте немесе шамадан тыс бос емес кезде бізден шығып кетеді.

1. Көрейік. Бұл киноға бару, демалыс күндеріне бару немесе түнде кітап оқу туралы ұсынысқа жауап ретінде естіледі. Ол әрқашан тек «жоқ» дегенді білдіреді, бірақ басқа жауапқа жалған үміт береді.

2. Қазір! Алдамшы маневр. Шындығында, «қазір» бір сағаттан кейін, бір айдан кейін немесе тіпті ешқашан болмайды.

3. Жоқ - жоқ дегенді білдіреді. Сезімсіз сәйкестік - неге «жоқ» деген түсініктемені ауыстырады және одан әрі диалогты мүмкін емес етеді.

4. «Керек» деген сөз бар. Тәрбиелік риторикалық жаттығулардың табиғи жалғасы. Шын мәнінде жоқ аксиомаға сілтеме жасайды.

5. Өзің қалай ойлайсың? Алдыңғы жағдайлардағыдай, мәселе риторикалық. Бала «дұрыс» жауап береді немесе оны үлкендерден тыңдайды деп болжанады. Ойлануға орын жоқ.

6. Сен қалай ұялмайсың! (жалғасы: ... сен үлкенсің, сен қызсың, сен ұлсың, т.б.)

Ұят сезімі жасына немесе жынысына байланысты болуы керек сияқты.

7. Қалағаныңды істе. Азаттықтың арамза уәдесі – шын мәнінде, болашақ тәуелсіздікке үлкен қауіп төндіреді. «Сіз мұны бәрібір қателесесіз» деген болжам бар. Және бұл тағы да ештеңені талқылаудан бас тартады.

8. Өзіңіді ең ақылдымын деп ойламаңыз. Бұл фраза өзін-өзі бағалауды күрт төмендететінін айтпағанда, ол сонымен қатар өзара ерекше санатқа жатады. Нұсқа: "Ал, сен ересек, ақылды жігітсің..."

9. Ерікпе! Олар сізге сенбейді, сонымен қатар олар әрқашан күнделікті логика аясында қалуды ұсынады.

10. Өсіп түсінесің. Не айта аласың? Түсіндіруде ғана емес, жалпы баланың түсіну қабілетінде толық бас тарту.


Баланы көшбасшы болуға үйрету үшін 7 жаттығу

Көшбасшы - өзі және басқа адамдар үшін жауапкершілікті алудан қорықпайтын адам. Шешім қабылдай алады, оларды орындау үшін ерік-жігер таныта алады және басқалардың іс-әрекетіне шабыттандырады. Көптеген ата-аналар өз балаларында көшбасшылық қасиеттерді тәрбиелеуге тырысады. Мұны жасауға көмектесетін келесі әдістер.

1. Өз пікіріңді айт.

Көрген мультфильмнен немесе фильмнен, кітапты оқығаннан кейін, баладан кейіпкерлер мен олардың әрекеттері туралы өз пікірін білдіруін сұраңыз. Оны мұқият тыңдап, мәлімдемеде қызықты идеяларды атап өтіңіз.

2. Балаларды ойынға шақырыңыз.

Саябақта немесе аулада балаңызға ойынды ұйымдастыруға тапсырма беріңіз, мысалы, жасырмақ немесе басқа балалармен қуып жету. Ол балалрды жинап, ережелерді түсіндіріп, алғашқы жүргізушіні таңдауы керек үйрену керек.

3. Көпшілікке арналған концерт ұйымдастыру.

Баладан өлең оқуды немесе басқа нөмірлерді туыстарының қатысуымен орындауды сұраңыз, ол көпшілік алдында сөйлеуден қорықпауға үйренеді.




Текст
Виртуальная приемная